مثل همیشه داشتم در سایت شاهین از مطلبی به مطلب دیگر میپریدم.رسیدم به عنوانی شگفت انگیز: «محتوای مفید و محتوای مفیدتر»

در این مطلب ابتدا این عنوان تعریف می شود.محتوای مفید محتوایی است که ماهی به دست مخاطب می دهد و با دادن راهکارهایی آنی به حل مشکلات مخاطب در زمینه های مختلف کمک می کند.اما در محتوای مفیدتر، محتواگر تلاش می کند ماهیگیری را به دیگران بیاموزد.این یعنی «چرایی» مهم تر از «چگونگی» است.برای مثال به جای اینکه درباره نحوه درست کردن سایت و جزئیات طراحی سایت توضیح دهیم،از اهمیت و لزوم داشتن یک سایت خوب در دنیای امروز بگوییم.البته چنین سخنی به این معنی نیست که محتوای آموزشی به درد نمی خورد.بسیاری از این شیوه کسب درآمد می کنند وما نیز به آنها نیاز داریم.اما وقتی از ماندگاری یک محتوا صحبت می کنیم، محتوایی بر ذهن مخاطب نقش می بندد و می ماند که به افراد «نگرش» بدهد.صد سال بعد شاید کسی یادش نیاید که در فلان مطلب فلان تمرین نویسندگی را گفته ام. آنچه که می ماند نگاه من به زندگی است که مبتنی برتلاش،امیدواری و دیدن زیبایی ها است .پس توصیه من و شاهین به شما این است که اگر می خواهید در طوفان گذر سالها یادی از شما بماند، محتوایی ارائه دهید که مفیدتر است.